Hvordan ser din online identitet ud?

posted in: Livsstil | 0

Af Jamie Andersen

På ganske få år er det blevet mere og mere populært at skabe sig en online profil hvorigennem man kommunikere sine interesser, færdigheder eller holdninger til hvem der nu end kunne være interesseret. Grunden til at det er blevet så populært er, at det er lettere end som aldrig før at få personlig eksponering på nettet. I dette korte indlæg vil jeg kigge på en række medier/metoder, som kan anvendes til at skabe online profil på nettet (ofte helt gratis).

Der findes utrolig mange måder hvorpå du i dag kan skabe dig en online profil. Det første sted mange folk tænker på, når de tænker en online profil er Facebook. Mange bruger i dag Facebook til at opbygge et brand omkring dem selv og deres person, fordi det er nemt at oprette en profil her og hurtigt komme ud til et stort antal mennesker.  Andre tager skridtet videre og opretter personlige blogs, hvor de blogger om de emner de finder interessant. Ved at blive en blogger inden for en bestemt niche, gør du dig selv til ekspert på området og skaber dermed en profil på nettet der linkes til emnet og viden om dette. Faktisk har mange af de eksperter du ser i f.eks. god morgen Danmark være startet ud med en simpel blog og derefter blevet ”opdaget”, fordi deres online profil var synonym med viden om deres blog-emne på nettet.

Mange er af den opfattelse, at hjemmesider og blog er forfærdeligt svært at lave, men dette er faktisk ikke sandt. Nogle blog kan du blot tilmelde dig, og så får du en live blog på nettet, mens andre kræver at du køber domæne og webhotel (f.eks. UnoEuro).  Det med at finde finde domæner og webhoteller er dog også ret let, og der findes utrolig mange hjælpesider, som guider dig til at komme i gang med både webhotel og blog/hjemmeside.

Nogle anvender også blogs som en del af deres karriereprofil. En online tilstedeværrelse er nemlig også utrolig vigtig når det handler om karriere, og en blog på domænet www.jenshansen.dk som fortæller noget om dig, dit CV osv. kan i mange tilfælde være det som får en arbejdsgiver til at vælge dig over en anden. Selvom man også har sociale medier som f.eks. Linkedin som gør nogenlunde det samme som en dedikeret blog, så giver det alligevel lidt ekstra og får en til at skille sig ud, hvis man har sit eget domæne og en flot blog der præsentere en fra den bedste side.

Et andet socialt medie som også kan anvendes til at opbygge en online identitet er Instagram. På Instagram er der fokus på billeder, og det er derfor en helt ideelt platform for sportsatleter og sundhedsguruer, fordi de ofte kan poste billeder af dem selv, det mad de laver eller en specifik øvelse der styrker dine baller på en helt speciel måde.

Som du kan læse foroven, så findes der et væld af muligheder for at skabe sig en online identitet og måske endda gøre den til sin levevej. Men hvordan ser dine online identitet ud og er det overhoved noget du går op i? Smid gerne en kommentar nedenfor!

Del artiklen på de sociale medier!     Facebooktwitterpinterest

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.