Sådan får du passet motion ind i din hverdag

Publiceret i: Livsstil, Motion | 0

I en travl hverdag kan det være svært at finde tid til at træne. Det behøver ikke være et spørgsmål om manglende lyst, men om simpel planlægning. Har du fuldtidsjob og børn, der skal hentes og bringes, er det et spørgsmål om benhård prioritering.

Vi vil i denne guide komme med gode råd til, hvordan du kan få din træning passet ind i en stram hverdag.

Sæt dig et mål

For at komme i gang er det vigtigt, at du sætter dig et mål. Vil du gerne kunne løbe 20 kilometer eller 5 kilometer? Eller er dit mål, at du gerne vil ned i træningscentret og give den gas to gange om ugen? Find et mål, som er realistisk. Hvis du er meget hårdt spændt op på hjemmefronten, er det måske ikke det bedste tidspunkt at satse på at træne hver eneste dag. Men har du luft og overskud til det, kan det være fint at have et mål om, at du skal have motion hver dag.

Det er vigtigt, at du sætter dig et mål, som både er realistisk, men som også holder dig motiveret.

Planlæg dig ud af det

Når du er klar i spyttet på, hvad du gerne vil med din træning, er det tid til at planlægge. For at den ene dag ikke bare tager den anden, og træningen ikke bliver prioriteret, er det en rigtig god ide, at du planlægger hvilke dage, du vil træne. Skriv det i din kalender på lige fod med alle dine andre aftaler. Dine træningsdage er aftaler med dig selv – som er mindst lige så vigtige at overholde som alle de andre, du har plottet i kalenderen.

Træn om morgenen

motion
Healthy running runner woman early morning sunrise workout on misty mountain road workout jog. sunflare through the mist gives atmospheric feel and depth to these fitness images

Morgentræning er en fantastisk måde at starte dagen på. Du lægger ud med at gøre noget godt for dig selv og din krop, og du bliver tanket op på energi. Det giver et sandt energiboost, og så skal du ikke tænke på hele dagen, at du skal hjem og træne efter arbejde. Sæt dit ur en halv eller en hel time, før resten af familien skal op, og løb en tur eller tag en tur i fitness. Når du kommer hjem, kan du vække de andre og tage et bad, som du plejer. Og så er du klar til en ny dag.

Køb det rette udstyr

For at det er sjovt at træne, er det afgørende, at du har det rigtige tøj og udstyr. Køb noget smart træningstøj, som du har det godt i, og som hverken strammer eller generer på anden vis. Det er nemlig i sig selv demotiverende. Køb det nyeste træningstøj og få en Adidas rabatkode her. Du kan købe alt fra Adidas med rabat, og der er tøj til både mænd, damer og børn.

Tag cyklen

Hver gang du har mulighed for det, så lad bilen stå, og tag cyklen i stedet. Det er gratis motion, og det er en god anledning til at få sig rørt. Hvad enten du kan cykle på arbejde, ned at handle ind til aftensmaden, hen til skolen efter børnene, eller noget helt fjerde, så er det en oplagt mulighed for motion og frisk luft. Lær dine børn gode vaner ved at tage dem på turen. Tag eventuelt smart og komfortabelt sportstøj på, der er beregnet til at cykle. Find en Adidas rabatkode her og klæd dine børn behørigt på.

Del artiklen på de sociale medier!     Facebooktwittergoogle_pluspinterest

Skriv en kommentar